Gimnazjum im. Marii Rodziewiczówny Żelazna 5, 96-116 Dębowa Góra tel./fax (46) 831-33-15
|
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5169 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | GIMNAZJUM
- jezyki obce: angielski i niemiecki - wszechstronny rozwój ucznia - wysoki poziom kształcenia - wykwalifikowana kadra pedagogiczna - przyjazna atmosfera
|
Edukacja w Gimnazjum wspomagając rozwój ucznia jako osoby i wprowadzając go
w życie społeczne, powinna przede wszystkim:
- wprowadzać ucznia w świat nauki przez poznanie języka, pojęć, twierdzeń i metod właściwych dla wybranych dyscyplin naukowych umożliwiających dalsze kształcenie
- rozbudzać i rozwijać indywidualne zainteresowania ucznia
- wprowadzać ucznia w świat kultury i sztuki
- rozwijać umiejętności społeczne ucznia przez zdobywanie prawidłowych doświadczeń we współżyciu i współdziałaniu w grupie rówieśniczej
Gimnazjum w zakresie nauczania, zapewnia uczniom między innymi:
- naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem
- poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia
- dochodzenie do zrozumienia, a nie tylko do pamięciowego opanowania przekazywanych treści,
rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo-skutkowych, funkcjonujących, czasowych i przestrzennych itp.)
- rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego
- traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie
- poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego
- poznawanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej
Gimnazjum w zakresie kształcenia umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy,
stwarza warunki do:
- planowania, organizowania i oceniania nauki, przyjmowania za nią coraz większej odpowiedzialności
- skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia i uwzględniania poglądów innych ludzi, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym, przygotowania do publicznych wystąpień
- efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji, skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm
- rozwiązywania problemów w twórczy sposób
- poszukiwania, porządkowania i wykorzystania informacji z rożnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną
- odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków,
- rozwijania sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań
- przyswajania sobie metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów społecznych
Gimnazjum w zakresie wychowania, współpracuje z rodzicami lub opiekunami prawnymi, zmierza do tego, aby uczniowie:
- znajdowali w gimnazjum środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym)
- rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie
- mieli świadomość życiowej użyteczności zarówno poszczególnych przedmiotów szkolnych, jak i całej edukacji na danym etapie
- stawali się coraz bardziej samodzielni w dążeniu do dobra w jego wymiarze indywidualnym i społecznym, godząc umiejętnie dobro własne z dobrem innych, odpowiedzialność za siebie z odpowiedzialnością za innych, wolność własną z wolnością innych
- poszukiwali, odkrywali i dążyli na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia istotnych celów życiowych i wartości ważnych dla odnalezienia własnego miejsca w świecie
- uczyli się szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego oraz przygotowywali się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie, w duchu przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania postaw patriotycznych
- przygotowali się do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości oraz mieli możliwość doskonalenia się
- kształtowali w sobie postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów, umieli współdziałać i współtworzyć w gimnazjum wspólnotę nauczycieli i uczniów
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|